DHB Bank

DHB Bank

Unified Communications

Bij de snel groeiende DHB Bank begon de sterke toename in het telefoon en faxverkeer te leiden tot aanzienlijk hogere kosten. Tegelijkertijd zocht men nieuwe mogelijkheden om effectiever te communiceren. Een Unified Communications-systeem van Integrated Works bleek de oplossing.

De Demir-Halk Bank (DHB Bank) in Rotterdam is een Nederlandse bank met kantoren in Duitsland, Belgi├ź en Turkije. Sinds zijn oprichting in 1992 is DHB Bank sterk gegroeid, een ontwikkeling die tot op heden onverminderd voortzet. Met deze snelle groei is ook het telefoon- en faxverkeer sterk toegenomen. Dit heeft niet alleen geleid tot aanzienlijk hogere gesprekskosten, maar ook tot een aanzienlijke toename van de kosten en de complexiteit voor het beheren van de telecommunicatie-infrastructuur.

Uitbreiden en vernieuwen tegen lagere kosten

Door de opening van nieuwe Europese vestigingen moest de telefonie-infrastructuur van de bank drastisch uitgebreid en vernieuwd worden. Tegelijkertijd was er een groeiende behoefte aan oplossingen om effectiever te communiceren, waaronder een goed voicemailsysteem. Integrated Works implementeerde voor DHB Bank een volledig geïntegreerd, op IP gebaseerde telefonie- oplossing waarmee de bank probleemloos verder kan groeien en dat zorgt voor aanzienlijk lagere gesprekskosten. Automatische backupsystemen garanderen dat de bank altijd bereikbaar is, wat er ook gebeurt.

Nezih Engin, hoofd IT bij DHB Bank: “We hebben hiermee aanzienlijke kostenbesparingen kunnen realiseren en het beheer is sterk verbeterd. We kunnen onze klanten nu nog beter bedienen en we zijn helemaal klaar voor de toekomst.”

Lagere Total Cost of Ownership

Behalve de lagere operationele kosten bespaart DHB Bank ook veel op de kosten voor administratie, onderhoud en beheer. De hele communicatieoplossing wordt beheerd vanuit de centrale IT-afdeling in Rotterdam, die zelf ook vrijwel alle aanpassingen kan doorvoeren. Omdat zowel operationele kosten als de Total Cost of Ownership aanzienlijk lager zijn dan bij de oude telefooncentrales, zijn de investeringskosten snel terugverdiend.

Onbeperkte groei en extra mogelijkheden

Naast concrete besparingen en extra functionaliteit, biedt de oplossing van Integrated Works vrijwel onbeperkte ruimte voor verdere groei, zoals het aansluiten van nieuwe vestigingen en uitbreiding met nieuwe toestellen en diensten. Verder biedt de VoIP-oplossing van Integrated Works de bank ook extra mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld integratie met het Siebel CRM-systeem van de bank en een IP Voice recording- systeem voor het opnemen van gesprekken.

DHB Bank
mautic is open source marketing automation