Stork Turbo Blading

Stork Turbo Blading

Video Conferencing

Stork Turbo Blading, onderdeel van Stork Power Services en gespecialiseerd in turbinebladen en andere producten voor stoom- en gasturbines en compressors, heeft vestigingen in Sneek en in Ithaca (New York). Het heen en weer vliegen voor overleg kostte het bedrijf zeer veel tijd en geld. Dankzij een Tandberg/Cisco videoconferencingsysteem van Integrated Works bespaart Stork Turbo Blading aanzienlijk op de reiskosten en hoeft het bedrijf veel minder non-declarabele uren af te boeken.

Stork Turbo Blading, onderdeel van Stork Power Services, is al sinds 40 jaar gespecialiseerd in het ontwerpen en produceren van kwalitatief hoogwaardige turbinebladen en andere producten voor stoom- en gasturbines en compressors. Het bedrijf maakt gebruik van de modernste techniek en beschikt over geavanceerde productie- faciliteiten om te kunnen voorzien in de voortdurend toenemende eisen van klanten over de hele wereld. Stork Turbo Blading is een toonaangevende, innovatieve speler in de markt en groeit snel. Daartoe worden nieuwe technologische stappen gezet.

 

Besparen op reiskosten en niet-declarabele uren

Een van deze stappen is de inzet van videoconferencing voor overleg tussen de hoofdvestiging in Sneek en een
vestiging van het bedrijf in Ithaca (New York). Daartoe moest voorheen regelmatig heen en weer worden gevlogen. Dit leverde niet alleen een aanzienlijke kostenpost voor de benodigde tickets op, maar was vooral zeer kostbaar door de vele niet-declarabele uren die hiermee gepaard gingen.

“Wij waren dringend op zoek naar een oplossing om niet voor ieder overleg steeds tussen Nederland en de VS te hoeven vliegen”, zegt Sven van Rooijen, Enterprise System Administrator bij Stork Turbo Blading. “Het door Integrated Works geleverde videocon- ferencingsysteem maakt ons werk gemakkelijker en levert flinke kostenbesparingen op”

Het team in de VS suggereerde om hiervoor een HD videoconferencingoplossing van Tandberg te gaan gebruiken. In New York was een dergelijk systeem al in gebruik, als geïntegreerd onderdeel van een Unified Communications-oplossing. De ervaringen waren positief.

Professioneel

Sven van Rooijen, System Administrator bij Stork Turbo Blading, deed via Google wat onderzoek naar de mogelijkheden. Hij vond de drie hoofdleveranciers van Tandberg-oplossingen in Nederland – waaronder Integrated Works – en vroeg een offerte op. “Dat zag er betrouwbaar en professioneel uit”, zegt Van Rooijen. “Ik had meteen het gevoel dat zij voor ons een goede partner zouden zijn om deze videoconferencingoplossing te implementeren.”

Nadat ook de offerte van Integrated Works gunstig bleek, was de keuze al snel gemaakt. Het contact werd gelegd en het project werd in gang gezet. “Daarbij bleek al snel dat mijn eerste indruk juist was: het hele proces, van consultancy tot nazorg, verliep uitstekend”, vervolgt Van Rooijen.

Vlotte implementatie

De implementatie van het Tandberg- (intussen Cisco) videoconferencingsysteem verliep vlot en in februari 2010 werd het systeem door Stork Turbo Blading in gebruik genomen. Het Stork-team werkt met een plasmascherm, een HD camera en een OMNI-microfoon. Het is de bedoeling om dit videoconferencingsysteem uiteindelijk breed binnen de organisatie in te gaan zetten.

Gezien de positieve eerste ervaringen groeit bij Stork Turbo Blading ook de interesse in andere vormen van Unified Communications die Integrated Works voor klanten kan verzorgen, zoals Voice-over-IP.

mautic is open source marketing automation